Placuszki z serka wiejskiego - przepis.

Hejka wszystkim, jak wam mijają wakacje? Mnie troszkę nerwowo bo jak pewnie niektórzy z was wiedzą w tym roku wybieram szkołę ponad gimnazjalną - niestety muszę czekać do połowy lipca na odpowiedź czy dostałam się do mojej wymarzonej szkoły. Przychodzę dzisiaj do was z przepisem na moje ulubione placuszki z serka wiejskiego. Osobiście uważam że jest to świetny pomysł na przepyszne wakacyjne śniadanie. Placuszki są bardzo uniwersalne można je jeść na zimno jak i na ciepło, a podawać je można według swojej fantazji.

Składniki: 
( na ok. 10-12 średnich placuszków)




250 g serka wiejskiego ( z kubeczka, razem ze śmietanką)
4-5 łyżek mąki pszennej ( można zamienić na żytnią lub pełnoziarnistą)
2 średnie jaja
2-3 łyżeczki cukru
1 łyżka oleju roślinnego
szczypta soli

Krok 1.
Białka oddzielamy od żółtek i w osobnej misce ubijamy na sztywną pianę wraz z szczyptą soli.

Krok 2.
Do drugiej miski dodaję serek wiejski, rozgniatam go trochę widelcem i mieszam z żółtkiem, mąką, olejem oraz cukrem, na koniec dodaję stopniowo ubite białka i mieszam wszystko delikatnie łopatką.

Krok 3.
Rozgrzaną patelnie smaruję olejem i łyżką formuję małe placuszki, następnie smażę je z obydwóch stron aż będą złociste.

Krok 4.
Następnie upieczone placuszki podaje z ulubionymi dodatkami.



SMACZNEGO!


Komentarze

  1. Bardzo apetycznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo nie słyszałam o tym przepisie, musze go koniecznie wypróbować, bo uwielbiam ten serek wiejski ;3
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie.Placuszki z serka,musze spróbować.Zapraszam na nowy wpis.
    pieguusek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam takich placuszków, ostatnio jestem ślepo zapatrzona w omlety! :D
    Pozdrawiam :) Kamila Mizera blog klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smacznie, chętnie bym zjadła :D
    Fajny blog, może wspólna obserwacja?
    lifeascamilla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Szybko, smacznie i nie potrzeba żadnych skomplikowanych składników - same plusy :)

    Werisa - vverisa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Mega tu u ciebie, na pewno jeszcze nie raz wpadnę! ♥ Po za tym ciekawie piszesz i cudoowny wygląd <3

    Mój blog *klik*

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam placków z jogurtem wiejskim, ale wydaje mi się, że mogą być one zbliżone smakiem do tych z twarogiem, które uwielbiam, dlatego Twój przepis z pewnością wypróbuje :)
    Pozdrawiam,
    sajecka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają pysznie, szkoda że wcześniej nie widziałam tego przepisu :)

    by-klaudiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

FOLLOWERS

Instagram

Popularne posty